Zavorne ploščice

Zavorne ploščice so danes del serijske opreme vsakega avtomobila.

zavorne ploščiceNa sodobnih vozili so zavorne ploščice del serijske opreme predvsem na prednji osi vozila. Pri nekaterih nizkocenovnih vozilih zavorni sistem poleg zavornih ploščic zagotavljajo tudi bobnaste zavore na zadnji osi. Zavorne ploščice na vseh kolesih postajajo vedno bolj množična praksa. Pred več kot dvema desetletjema se je njihov pohod začel z uvajanjem v cenovno dostopne razrede. Zavorne ploščice na vseh kolesih je takrat pomenilo imeti sodobne in napredne zavore. S tem se je nadgradila predhodna praksa, ki je za sodobne zavore priznavala spredaj zavorne ploščice, zadaj bobnaste zavore.

Zavorne ploščice zagotavljajo zavorno funkcijo z ustvarjanjem zavorne sile. Zavorna sila je ustvarjena s tem, ko se ob rotirajoče zavorne kolute drgne površina zavornih ploščic. Dobro zaviranje v sodobnih zahtevah pozna tudi mnoge druge, času primerne zahteve. Pred leti je bilo dovolj, da je vozilo dobro zaviralo, ter ni imelo različnega zavornega učinka na posameznih kolesih. Danes se sodobna tehnika zaveda, da imeti enka zavorni učinek na posameznih kolesih ni dovolj. Imeti enak zavorni učinek na vseh kolesih je učinkovita in dobrodošla rešite, ko imamo pod vsemi kolesi enako vozno podlago. To pomeni, da imajo vsa kolesa ali suho, ali mokro ali kakršno koli drugo vozno podlago enako po splošnih lastnostih. Težava nastane, ko se razmere spremenijo in imajo kolesa različne lastnosti podlage.

Tako v vsakdanji praksi velikokrat najdemo primere vozišč, kjer je del vozne podlage suh, drugi del vozne podlage pod koles pa moker. Imamo tudi primere, kjer je del vozne podlage suh, drugi del vozne podlage pod kolesi pa prekrit z raznimi neželenimi predmeti, kot je recimo pesek, listje in podobno. Razlika v vozni podlag, pri enakomerni zavorni sili, lahko povzroči neželene lastnosti in učinke. Zato proizvajalci že lep čas zagotavljajo prilagajanje zavorne sile razmeram na cesti. Tako lahko, glede na različne podlage in različne zahteve, prilagajajo zavorne sile. Zavorna sila se lahko poveča ali zmanjša na posamezno kolo, lahko se splošno poveča na vseh kolesih, v nekaterih primerih pa zavorna sila lahko zagotavlja tudi nekatere druge napredne lastnosti.

Zavorne ploščice so več kot pol stoletja prisotne v avtomobilski industriji.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *